UUSI ASTRA OPC.

Kaikkien aikojen tehokkain Astra.

7.11.2011

Uusi Opel Astra OPC

Uuden kolmeovisen Astra GTC:n mallisarja täydentyy kesällä 2012 OPC-versiolla. Sen 206 kW (280 hv) kehittävä kaksilitrainen moottori antaa autolle räväkän suorituskyvyn. Uutuus on tähän saakka voimakkain ja nopein Opel Astra.


Uusi Opel Astra GTC tuo mallisarjaan aimo annoksen urheilullisuutta kauniilla muodoillaan ja hiotuilla ajo-ominaisuuksillaan. Mutta ensi kesänä tulee myyntiin versio, jonka suunnittelusta vastaa OPC eli Opel Performance Center. Hätkähdyttävän Astra OPC:n sydämenä on 2,0-litrainen turbolla varustettu suorasuihkutusmoottori. Sen suurin teho on 206 kW (280 hv) ja suurin vääntömomentti 400 Nm. Voima riittää kiidättämään auton 250 km/h huippunopeuteen siellä missä se on sallittua.


Suuresta tehosta ei ole iloa, ellei sitä saa välitettyä tiehen ja käytettyä hyväksi. Uuden Astra OPC:n alustaa on säädetty pitkään yhdessä maailman haastavimmista paikoista eli Nürburgringin pitkällä radalla. Työ on tehty Opelin suurlähettilään, legendaarisen Joachim Winkelhockin valvonnassa. Opelin suorituskykyinen uutuus onkin kehitetty sellaiseksi, että ajo-ominaisuudet ovat suurenmoiset ja pito kaarteissa erinomainen.


Kaikissa kolmeovisissa Astra GTC-malleissa on tavallista paremmin nopeaan ajoon soveltuva etujousitus, jossa on HiPer-joustintuet (High Performance Strut), jotka OPC kehitti alun perin rakentamiinsa erikoismalleihin. Niiden lisäksi Astra OPC:ssä on täysin mukautuva FlexRide-alusta. Kuljettaja voi säätää iskunvaimentimien tehoa ja samalla muuttuvat ohjaus ja kaasupolkimen toiminta vielä tavallistakin herkemmiksi. Auton käytöstä voi muuttaa painamalla ”Sport”- tai ”OPC”- nappia. Kaikkien aikojen suorituskykyisimmässä Astrassa on lisäksi tasauspyörästön luistonrajoitin. Se antaa lisää pitoa ja varmistaa nopeamman lähdön kaarteesta märälläkin kelillä.


Opel Astra GTC OPC näyttää voimansa ulospäin, sillä siihen on muotoiltu omat etu- ja takapuskurit, helmat sekä aerodynaaminen kattospoileri. Kokonaisuuden täydentävät perän kaksi pakoputkea. Sisällä on erittäin hyvän tuen antavat istuimet, alareunasta suora ohjauspyörä ja erikoismittaristo.


Uusi Opel Astra GTC OPC täydentää upealla tavalla monipuolisen mallisarjan. Opel tarjoaa ostajalle niin silmäniloa kuin ajonautintoa. Kolmeovisen GTC:n myötä täysipainoiseksi kasvaneessa Astra-mallistossa on mukavan perheauton lisäksi nyt urheilullinen vaihtoehto ja Sports Tourer paljon muuntuvaa tilaa tarvitseville.


Vaikka uusi OPC-versio on kulkuominaisuuksiltaan omaa luokkaansa, haluaa Opel tarjota hyvän suorituskyvyn kaikkein säästeliäimmissäkin versioissa. Niinpä ainoastaan 3,7 l/100 km kuluttavassa ja 99 g/km CO2-päästöt omaavassa Astra 1,7 CDTI:ssä on tehokas 96 kW (130 hv) moottori.