OPELIN SUOSIO KASVAA VAUHDILLA.

Vuosi 2010 oli Opelille erinomainen Suomessa, sillä Opel löytyy kymmenen suosituimman joukosta niin merkkinä kuin mallina. Peräti kolme eri mallia kaksinkertaisti myyntinsä.

4.1.2011

Opelin suosio kasvaa vauhdilla

Vuosi 2010 oli Opelille erinomainen Suomessa, sillä Opel löytyy kymmenen suosituimman joukosta niin merkkinä kuin mallina. Peräti kolme eri mallia kaksinkertaisti myyntinsä.


Opel nousi henkilöautojen merkkikohtaisessa rekisteröintitilastossa kahdeksannelle tilalle 4 578 auton myynnillä. Kasvua edelliseen vuoteen oli lähes 60 prosenttia. Vuoden lopulla vauhti vielä kiihtyi, sillä joulukuussa markkinaosuus nousi jo reippaasti yli viiden prosentin.


Opelin ykkösnyrkkinä oli koko vuoden Astra, jonka myynti kasvoi kaikilla mittareilla tarkasteltuna enemmän kuin minkään muun automallin. Astra nousi mallikohtaisessa myyntitilastossa edellisen vuoden 22. sijalta kuudenneksi ohittaen vielä joulukuussa Ford Focusin. Viime vuonna Astroja myytiin lähes 1 899 kappaletta enemmän kuin vuonna 2009, mikä on suurempi myynninkasvu kuin kenelläkään muulla. Prosentteina se tarkoittaa huikeaa 166,5 prosentin kasvua.

Opel Astran uskotaan saavuttavan tänä vuonna vielä viime vuottakin enemmän ystäviä, sillä uusi Sports Tourer –farmarin ensiesittely on Opel-liikkeissä 9.-10.1. Sen ennakkomyynti on ollut erittäin vilkasta ja myynnin suurimpana esteenä voikin olla, ettei autoja saada riittävästi. Markkinointijohtaja Staffan Johansson on varautunut tilanteeseen: ”Viimeisten viiden vuoden ajan Suomessa yli 60 prosenttia Astran ostajista on päätynyt farmariin, minkä takia olemme tilanneet runsaasti uusia Sports Tourereita.”


Vuonna 2010 Astran lisäksi myös Corsa ja Meriva kiinnostivat asiakkaita, sillä kummankin myynti yli kaksinkertaistui. Merivan hieno oviratkaisu on saanut valtavasti kiitosta, ja malli ylsi 41 viim