Opelin uutuuden suosio on ylittänyt kaikki odotukset.

11.1.2013

Opel osui markkinoille juuri oikeaan aikaan uudella Mokka-mallillaan. Kompaktit katumaasturit ovat tällä hetkellä Suomessa ja Euroopassa nopeasti kasvava autoluokka. Jo ennen kuin Opel Mokka oli edes esitelty Euroopassa, sitä oli tilattu yli 40 000 kappaletta. Nyt kun asiakkaat ovat päässeet tutustumaan autoon, myyntivauhti on jatkunut samalla hurjalla tasolla. Myyntilukuja tarkasteltaessa on otettava huomioon, että Opelilla ei ole aikaisemmin ollut vastaavaa mallia, vaan valtaosa asiakkaista on valloitettu kilpailijoilta. Tällä hetkellä Opelilla on koossa jo pitkälti yli 60 000 Mokka-tilausta.



Suomessa Opel Mokka on saanut samanlaisen vastaanoton. Vaikka sen myynti on vasta käynnistymässä, yli kaksisataa asiakasta on valinnut uutuuden omaksi autokseen. Lisäksi jälleenmyyjät ovat tilanneet tähän mennessä toistatuhatta autoa, jotta heillä olisi riittävästi autoja tänä viikonloppuna virallisesti alkavaan myyntiin.

Opel Mokka on suosionsa ansainnut, sillä siihen on koottu mainiot ominaisuudet jotka tarjotaan ostajalle maltilliseen hintaan. Ulkomitat ovat kompaktit, mikä helpottaa pysäköintiä ja kaupunkiajoa. Kuitenkin tilaa on mukavasti niin matkustajille kuin heidän tavaroilleen. Turvallisuudeltaan Mokka on tietenkin viiden tähden tasoa ja siihen saa kuljettajaa avustavia innovatiivisia varusteita, kuten Opel Eye -erikoiskameran, kaistavahdin, törmäyshälyttimen ja liikennemerkkien tunnistusjärjestelmän.



Opel Mokka on ensiesittelyssä tänä viikonloppuna 11.-13. tammikuuta.