Opel | red dot Design Award - Homepage

Kansainvälinen red dot -muotoilukilpailu on tarkoitettu kaikille toimijoille, jotka haluavat erottua liiketoiminnassaan kilpailijoista nimenomaan korkealuokkaisen muotoilun avulla.

Käy red dot -kilpailun verkkosivustolla

Opel voitti arvostetun Red Dot Communication Design -suunnittelupalkinnon.

23.10.2013

  • Innovatiivinen ADAM&SINÄ-sovellus palkittiin arvostetulla Best of the Best -palkinnolla
Opel-uutisia - Opelin digitaalisen markkinointiviestinnän päällikkö Annette Elberskirch juhlimassa Red Dot -palkintoa yhdessä Opelin järjestelmätoimittajien RTT:n ja Sevenvalin edustajien kanssa

Rüsselsheim. Trendikäs Opel ADAM edustaa niin tyylikkäiden pienten autojen kuin myös viestintäajattelunkin terävintä kärkeä. Siri Eyes Free -puheohjauksella toimiva IntelliLink-tietoviihdejärjestelmän ansiosta Opel ADAMissa on omassa kokoluokassaan markkinoiden parhaat liitettävyysominaisuudet. Tätä tukee erinomaisesti ADAM&SINÄ-iPad-sovellus.

Red Dot -palkintoraadin mukaan ”Opel ADAM -sovellus on loistava, se edustaa vertailuohjelmistojen aivan äärimmäistä huippua.”

Tietokonepelin tapaan suunniteltu sovellus tarjoaa hämmästyttävän laadukkaan 3D-visualisointikokemuksen, jonka avulla käyttäjä voi koeajaa ADAMin virtuaalisesti ja josta on suora linkki Rankenna oma Opelisi -verkkosovellukseen. Käyttäjä voi näin siis nauttia konfigurointiprosessin aikana täysin uudenlaisesta, dynaamisesta tavasta tutustua autoon. ADAM&SINÄ-sovellus julkistettiin tukemaan Opel ADAMin lanseerausta markkinoille noin 35 Euroopan maassa. Red Dot -muotoilupalkintoraadin mielestä toteutus oli täydellinen ja siksi palkinnon arvoinen.

Sosiaalinen sovellus: Jaa Rakenna oma ADAMisi -sovellus ADAM&SINÄ-sovellus on ladattavissa maksutta iTunes Storesta

Arvostettu muotoilupalkinto jaetaan myös viestintäsuunnittelussa. Opel ja sen järjestelmätoimittajat RTT and Sevenval voittivat Mobile & App -sarjan Best of the Best -palkinnon. Tyytyväisyyttä sädehtivä Annette Elberskirch otti vastaan Red Dot -muotoilupalkinnon Berliinin palkintojenjakotilaisuudessa. Opelin digitaalisen markkinointiviestinnän päällikkö iloitsi palkinnosta: ”Opel edustaa modernia, älykästä viestintää – niin brandin ja asiakkaan välistä viestintää kuin myös autojemme liitettävyyttä digitaaliseen maailmaan. Siksi ADAM-sovelluksen voittama palkinto on mahtava tunnustus ja kannustaa tiimiämme jatkamaan erinomaista työtään. Opel on oikealla tiellä keskittyessään viestintäteknologian kehittämiseen autoilussa.”

Opel ADAM -sovellus edustaa vertailuohjelmistojen aivan äärimmäistä huippua

Tuomaristo perusteli valintaansa seuraavasti: ”Opel ADAM -sovellus on loistava, se edustaa vertailuohjelmistojen aivan äärimmäistä huippua. Käyttäjä voi koeajaa virtuaalisesti räätälöimänsä mallin käyttämällä iPadiaan ikään kuin ohjauspyörää. Lopputulos on todella vakuuttava, selkeä ja houkutteleva.”

 

Opelin ADAM&SINÄ-sovellus on ladattavissa maksutta iTunes Storesta.