Opel oli innovatiivisin Geneven autonäyttelyssä 2014

18.3.2014

  • Luovuuspalkinto Opelin digitaalisen liitettävyyden esittelystä
  • Opelin näyttelyemäntä Chantal Breitinger kruunattiin vuoden 2014 Miss Auto Saloniksi
  • Opelin esillepano autonäyttelyssä oli kuuma keskustelunaihe sosiaalisessa mediassa
Opel News - ´Most attractive booth at Geneva Motor Show 2014: Creativity Award for demonstration of Opel’s digitally connected automotive world

Opelin autot, teknologia, esillepano ja työryhmä tekivät vahvan vaikutuksen Geneven autonäyttelyssä. Liitettävyys oli Opelin näyttelyosaston keskeisenä teemana 84. kertaa pidetyssä Geneven autonäyttelyssä. Saksalainen autovalmistaja on jo markkinajohtaja IntelliLink-tietoviihdejärjestelmällään, joka on mukana sen malleissa ADAMista Zafira Toureriin. Vuonna 2015 Opel tuo Euroopan markkinoille vaivattoman ja kattavan, OnStar-viestintä- ja palvelujärjestelmän. OnStar on johtava ajoneuvojen digitaalinen turvallisuus-, lisäpalvelu- ja tiedonhallintaratkaisu. Uutinen oli yksi Opelin neljästä maailman ensiesittelystä Genevessä. OnStarin lisäksi ensiesittelyssä olivat myösADAM ROCKS, ADAM S jaAstra OPC EXTREME.

Luovin näyttelyosasto ja kaunein näyttelyemäntä: Opelin ensiesittelyiden esillepano oli napakymppi

Opel News - The most attractive booth belongs to Opel

Opelin 1 544 m2:n näyttelyosasto Geneven autonäyttelyssä esitteli uusinta teknologiaa monesta kulmasta. Tumma, kiiltävä lasilattia moninkertaisti kohdevalojen valovoimaa ja miljoonasta LED-valosta koostuva 36 metriä leveä teräväpiirtovideoseinä näytti Opelin autoja tositoimissa. Yleisö tutustui OnStar- ja IntelliLink-järjestelmiin niitä varten asennetuista päätelaitteista ja pääsi osallistumaan aktiivisesti myös itse autonäyttelyyn. Noin 300 Opel-fania hyödynsi tilaisuuttaan tulla kuvatuksi ja saada kuvansa esille multimediaseinälle näyttelyn ajaksi. Opelin toimitusjohtaja Karl-Thomas Neumann oli myös interaktiivisesti mukana: hän esitteli Opelin Geneven näyttelyosaston Twitterissä – esitys nähtiin livenä Google Glassin välityksellä. Opel tuodessa näin lukuisan määrän innovaatioita lähelle yleisöä valittiin sen näyttelyosasto ansaitusti näyttelyn luovimmaksi.

Opel-uutisia - Opelilla paras näyttelyosasto

Luovuuspalkinnon jakaa Club de publicité et de communication de Genève (CPG) viestintäansiantuntijoista koostuvan raadin ehdotuksen perusteella vuosittain Geneven autonäyttelyn yhteydessä. Palkintolautakuntaa johtaa Benjamin Feijo. Tutustuttuaan ja arvioituaan jokaisen näyttelyosaston, raati päätti luovuttaa palkinnon merkille, joka täytti lähestulkoon kaikki vaatimukset: vuoden 2014 palkinto luovimmasta näyttelyosastosta meni siis Opelille.

Opel-uutisia - Geneven autonäyttelyn kaunein näyttelyemäntä: Opelin näyttelyemäntä Chantal Breitinger kruunattiin vuoden 2014 Miss Auto Saloniksi

Voitot eivät suinkaan loppuneet tähän: Opelin voittoisa esiintyminen Geneven autonäyttelyssä uraauurtavine automalleineen ja upeine näyttelykonsepteineen, johon luettiin mukaan myös esittelyhenkilökunta, teki vaikutuksen sekä kävijöihin että tiedotusvälineiden edustajiin. Lehtikustantamo AUTO&Wirtschaft ja autoiluverkkosivusto car4you.ch valitsivat nyt 16. kertaa näyttelyemännistä edustavimman. Miss Auto Salon 2014 -tittelin voitti tänä vuonna Opelin Chantal Breitinger seremoniassa, jota seurasi 400 katsojaa. Oikeustieteen opiskelija Chantal, yksi Opelin osaston 87 työntekijästä, esiintyi täydellisesti esitellen Opelin innovatiivisia tuotteita.

Opelin esiintyminen näyttelyssä oli kuuma puheenaihe niin paikanpäällä kuin sosiaalisessa mediassakin. Some-yleisö twiittasi #Opelgeneva-tunnisteella jopa 8 500 kertaa ja Opelin Geneven autonäyttelyn 26 videota katseltiin noin 90 000 kertaa vain muutaman päivän kuluessa.