Opel vahvistaa asemaansa tavara-automarkkinoilla.

23.6.2014

Opel tavara-autojen myynti on kasvussa, minkä takia tiimiä on vahvistettu myyntipäälliköllä. Juha Aromaa liittyi Opel-tiimiin 19.5. ja hänen tehtävänään on auttaa organisaatiota myymään nopeasti kasvavaa ja uudistuvaa Opel-tavara-automallistoa.

 

Pakettiautojen kokonaismarkkinat ovat Suomessa tänä vuonna polkeneet paikallaan, mutta Opel on kasvattanut myyntiään yli 22 prosenttia ja nostanut markkinaosuutensa viiden kuukauden jälkeen 5,4 prosenttiin. Tavoitteena on kasvaa vielä merkittävästi kaikin tavoin ja kiriä välimatkaa pakettiautojen kärkinelikkoon umpeen. Syksyllä myyntiin tuleva uusi mallisto antaa siihen hyvät mahdollisuudet.

 

Vähittäismyyntiorganisaation tukemiseksi Opel-tiimin vahvistukseksi on palkattu Juha Aromaa (37). Ennen Opelille tuloaan Juha hankki kokemusta Auto Fennicalla Fiat-pakettiautojen parissa. Monipuolisella työurallaan ennen autokaupan maailmaan siirtymistään Juha oli muun muassa autotoimittaja Tekniikan Maailmassa ja viestintäkonsultti Inmenissä. Uudessa työssään Juha keskittyy Opel-liikkeiden tavara-automyynnin tukemiseen ja kehittämiseen.

 

Lisävoimasta on apua Opelin upeassa murroksessa olevan tavara-automalliston myynnissä ja markkinoinnissa. Helmikuussa esiteltiin ”Jumbo” Combo, joka tarjoaa kompakteissa mitoissa suurimmillaan peräti viiden kuutiometrin tavaratilan. Lehdistö on jo koeajanut täysin uuden Vivaron ja uudistuneen Movanon, jotka saapuvat Suomeen kesän loputtua. Syksyllä Opel voi tarjota asiakkaille markkinoiden tuoreimman tavara-automalliston. Uutuuksien ilotulitus jatkuu ensi vuonna, kun täysin uusi Corsa Van tulee markkinoille.