Testaamistamme tilavin.

12.11.2014

Kuutisensataa henkilöä työllistävä Isoworks Oy on ict-palvelutalo, joka varmistaa Suomessa satojen asiakkaidensa tietotekniikan toiminnan. Siihen tarvitaan myös luotettavia autoja, joilla varaosat ja huolto saadaan nopeasti paikalle. Tähän tarkoitukseen Isoworks hankki 48 Opel Comboa.

 

Yhä useampi suomalainen tavara-auton tarvitsija on huomannut tänä vuonna Opelin tarjoaman laajan malliston edut. Monipuolinen tarkkaan käytön mukaan räätälöitävissä oleva Combo, Movano tai Vivaro on kokonaistaloudellinen vaihtoehto. Kuluvan vuoden ensimmäisten kymmenen kuukauden aikana Opelien rekisteröinnit ovat kasvaneet melkein 50 prosentilla pakettiautojen kokonaismyynnin ollessa edellisvuoden tasolla.

 

Kasvu on saatu aikaan nykymallistolla, sillä uuden Opel Vivaron toimitukset eivät ole vielä alkaneet. Opel-pakettiautojen myyntipäällikkö Juha Aromaa kertoo tyytyväisenä, että tilauskanta on suurempi kuin koskaan aiemmin. Yhtenä merkittävänä tekijänä menestykseen on se, että asiakkaat ovat löytäneet Combon, joka tarjoaa hyvät tilat ja samalla pienen kulutuksen sekä alhaiset kokonaiskustannukset.

 

Ne eivät ole Opel Combon ainoat hyvät ominaisuudet, vaan autossa yhdistetään järkevät ulkomitat, erinomainen ergonomia ja hyvät ajo-ominaisuudet. Tavaratila on Combon kokoon nähden hämmästyttävän suuri. Se korostuu etenkin pitkällä ja korotetulla korilla varustetussa Combossa, jonka tavaratila on 5,0 kuutiometrin kokoinen.

 

Ominaisuudet vakuuttivat myös Isoworks Oy:n, jonka toimitusjohtaja Marko Savolainen kuvailee valintaa: ”Päädyimme Opel Comboon järkevän hinnan ja auton käyttökelpoisuuden takia. Opel Combo oli testaamistamme pakettiautoista tilavin ja se soveltuu hyvin Isoworksin käyttötarkoitukseen.”

 

Suuri 48 Opel Combon erä hankittiin LänsiAutosta, jonka toiminnasta Savolainen sanoo: ”Sopimusneuvottelut sujuivat hyvin ja avainasiakaspäällikkö Anton Hentisen aktiivinen toiminta on ollut yhteistyön kannalta tärkeä tekijä.”

 

LänsiAuton toimitusjohtaja Tommi Köninki korostaa, että yhtiössä panostetaan asiakasvastuulliseen yritysmyynnin toimintatapaan: ”Koko organisaatiomme ymmärtää, että työkalun on pysyttävä jatkuvasti käyttökunnossa. Puitesopimusasiakkaamme saavat lisäksi tuntuvia etuja sekä hankinnoista, että huolloista.”

 

Opelin pakettiautomyynnin nopea kasvu ei ole sattumaa, vaan sitä lähdettiin rakentamaan pitkäjänteisesti jo vuoden 2013 puolella. ”Opel-pakettiautojen neljän prosentin markkinaosuus oli mielestämme aivan liian alhainen tarjolla olevaan mallistoon nähden”, toteaa Opel Finlandin toimitusjohtaja Rami Kittilä. ”Päätimme panostaa vahvasti ja olemmekin nostaneet markkinaosuutemme jo kuuteen prosenttiin. Olen erityisen iloinen, että verkostomme on ottanut vahvan markkinointimme hyvin vastaan ja innostunut myymään Opel-pakettiautoja aivan uudella vauhdilla. Kasvumme ei pääty tähän, vaan uuden Vivaron myötä jatkamme kohti pakettiautomarkkinoiden kärkeä. Lokakuussa olimme pakettiautojen rekisteröinneissä jo kolmannella sijalla.”

 

 

Liitteenä olevan kuvan henkilöt vasemmalta oikealle: LänsiAuton avainasiakaspäälliikkö Anton Hentinen, Opel Finlandin toimitusjohtaja Rami Kittilä ja Isoworksin toimitusjohtaja Marko Savolainen.