Opel-myyntiin panostetaan Itä-Suomessa.

1.6.2015

Opelin rekisteröinnit jatkavat kasvuaan kolmatta vuotta peräkkäin niin henkilö- kuin pakettiautoissa. Tahtia on tarkoitus kiristää entisestään, kun Vauhti-Vaunu aloittaa Opeleiden myynnin kesäkuun alussa Mikkelissä ja Savonlinnassa.

 

Vuoden ensimmäisen kolmanneksen jälkeen henkilöautojen rekisteröinnit ovat vähän viime vuotta jäljessä ja pakettiautoissa puolestaan rekisteröinnit ovat kasvaneet melkein kymmenellä prosentilla. Opelilla tilanne on hyvä molemmilla sektoreilla. Henkilöautojen suosio kasvaa edelleen ja uudesta Corsasta on tullut neljäs tukijalka Astran, Insignian ja Mokkan rinnalle. Pakettiautoissa Opelin uusi Vivaro on otettu upeasti vastaan markkinoilla, mikä näkyy rekisteröintien 84,3 prosentin kasvussa.

 

Itä-Suomessa Opelin asema vahvistuu entisestään, kun Vauhti-Vaunu aloittaa kesäkuun ensimmäisenä päivänä jälleenmyyjänä Mikkelissä ja Savonlinnassa. Opel ei ole yhtiölle uusi merkki, sillä Kotkassa Vauhti-Vaunu on edustanut saksalaismerkkiä viime marraskuusta lähtien.

 

Vauhti-Vaunu on perheyhtiö, joka on tehnyt autokauppaa jo melkein 70 vuoden ajan, sillä tällä saralla päästiin vauhtiin vuonna 1946. Uuden vuosituhannen myötä yhtiö teki strategisen päätöksen laajentaa autokauppaa.

 

”Me uimme vastavirtaan”, toteaa Vauhti-Vaunun toimitusjohtaja Petri Honkanen. ”Kun muut lomauttavat ja tekevät leikkauksia, me laajennamme, rakennamme uutta ja palkkaamme lisää työntekijöitä. Mikkeliin tulee Opelille aivan uusi viimeisten eurooppalaisten standardien mukainen Black Box -myymälä, joka on meille merkittävä investointi.”

 

”Nyt laajentuva yhteistyö on erittäin tärkeä asia. Kuten panostuksemme kertoo, uskomme vahvasti uuden Opelin nousuun ja kasvuun”, kuvailee Honkanen tulevaisuutta saksalaismerkin kanssa.

 

Autotalon johtaja Aleksi Musakka on samoilla linjoilla: ”Olemme iloisia, että saimme Opelin edustuksen sekä Mikkeliin että Savonlinnaan ja odotuksemme ovat korkealla.”

 

Toimitusjohtaja Rami Kittilä Opelin maahantuonnista uskoo Vauhti-Vaunun kasvattavan merkin myyntiä alueilla, joilla sillä on edustus: ”Vauhti-Vaunu on menestynyt erinomaisesti myymiensä merkkien kanssa, joten oli helppo ensin aloittaa yhteistyö viime syksynä ja nyt laajentaa sitä. Näemme heidän mittavista investoinneistaan, että kumppanimme uskoo Opeliin. Lisäksi Vauhti-Vaunu on korkealla asiakastyytyväisyysmittauksissa, mikä tarkoittaa käytännössä hyvää asiakaspalvelua.”

 

Honkasella on selkeä näkemys siitä, miksi Vauhti-Vaunun asiakkaat ovat tyytyväisiä: ”Meillä on hyvä henkilökunta, joka tekee mainiota perustyötä. Emme harrasta mitään vippaskonsteja. Siinä salaisuutemme.”

 

Musakka lisää, että asiakastyytyväisyyden eteen on tehty pitkäjänteistä työtä: ”Kaikki alkaa asiakaslähtöisestä asenteesta ja tason säilymistä seurataan jatkuvasti. Mitään ei saa pitää itsestäänselvyytenä, vaan hyvien asiakassuhteiden ylläpitäminen on jatkuva prosessi.”