Ainutlaatuinen Opel OnStar nyt Suomeen – henkilökohtainen asiakaspalvelija käytössä ympäri vuorokauden.

7.9.2016

Opelin ainutlaatuinen henkilökohtainen palveluavustaja, Opel OnStar -järjestelmä on nyt saatavana myös Suomessa. Kaikkiin Opelin henkilöautomalleihin saatava järjestelmä muun muassa soittaa tarvittaessa automaattisen hätäpuhelun tai avaa yhdellä napin painalluksella yhteyden henkilökohtaiseen avustajaan, joka voi esimerkiksi kertoa infoa autosta tai ladata halutun määränpään auton navigaattoriin.

 

Opel OnStar tarjoaa henkilökohtaista asiakaspalvelua suomeksi kaikkina vuorokauden aikoina – yhdellä napin painalluksella ja hätätilanteessa jopa ilman sitä. Palvelu on käytössä Suomen lisäksi myös ulkomailla. Se kuuluu vakiona tiettyihin varustetasoihin ja on saatavana kaikkiin Opel-henkilöautoihin.

Opel OnStarissa autossa on kolme painiketta, mallista riippuen joko taustapeiliin integroituna tai katossa taustapelin läheisyydessä. Sininen OnStar-painike avaa yhteyden OnStar-asiakaspalveluun, punainen hätäpainike laittaa asiakkaan etusijaiselle linjalle OnStar-asiakaspalvelussa. Musta Yksityisyys-painike salaa sijainnin.

 

Määränpään lataus navigaattoriin

 

Yksi OnStarin käytetyimmistä ominaisuuksista on määränpään lataus. Autosta voidaan soittaa yhdellä napin painalluksella suomen kieltä puhuvalle henkilökohtaiselle avustajalle. Asiakaspalvelijalta voi kysyä vaikka vaihtoehtoista reittiä, tiettyä ravintolaa tai huoltoasemaa. Asiakaspalvelu tarkistaa sijaintisi, kertoo osoitteen ja lataa tarvittaessa reittiohjeet automaattisesti Opelin navigointijärjestelmään.

 

Apuna myös kolaritilanteessa tai varkaustapauksissa

 

Mahdollisessa kolaritilanteessa auton sisäänrakennetut anturit lähettävät turvatyynyn lauettua automaattisesti ilmoituksen OnStar-asiakaspalveluun ja henkilökohtainen avustaja soittaa autoon välittömästi. Asiakaspalvelu arvioi tilanteen ja mikäli autoon ei saada yhteyttä, paikalle hälytetään pelastuslaitos, jolle välitetään tilaraportti ja auton tarkka sijainti kulkusuuntaa ja jopa vaurioiden laajuutta myöten. Asiakaspalvelija pystyy myös luomaan puheyhteyden auton ja halutun henkilön välillä. Hätäpainikkeen avulla autosta voidaan soittaa myös itse OnStar-asiakaspalveluun.

 

OnStar auttaa myös silloin, jos esimerkiksi auton rengas puhkeaa syrjäisellä alueella ja matkapuhelimen signaali on heikko. OnStar-painikkeella saat yhteyden asiakaspalveluun, joka kirjaa tilanteen ja lähettää sijaintipaikkaan tiepalvelutiimin.

 

Mikäli auto varastetaan, Opel OnStar pystyy poliisin antamien rikosilmoitustietojen perusteella käynnistämään auton etsinnän ja tiedottamaan poliisia auton sijainnista. Auton uudelleenkäynnistäminen voidaan estää.

 

Kuljettaja voi itse määritellä mitä OnStar tekee ja mitä se ei voi tehdä. Auton sijainnin voi salata milloin tahansa painamalla Yksityisyys-painiketta 5 sekunnin ajan. Jos kuljettaja muuttaa mielensä, sijainnin voi kertoa painamalla Yksityisyys-painiketta uudelleen 5 sekunnin ajan. Vain hätätapauksissa, kuten esimerkiksi kolari- tai varkaustilanteessa, Opel OnStar voi ohittaa tämän.

 

Älypuhelinsovelluksella infoa autosta

 

Opel OnStar-järjestelmään kuuluu älypuhelinsovellus, jonka avulla auton voi esimerkiksi lukita tai avata auton ovet etänä ja ohjata auton antamaan ääni- ja valomerkin. Myös OnStar-asiakaspalvelu pystyy lukitsemaan tai avaamaan auton ovet ja soittamaan esimerkiksi äänitorvea jos auto on kadoksissa isolla parkkipaikalla. Sovelluksen avulla kuljettaja voi myös muun muassa ladata etänä määränpäitä auton navigointijärjestelmään ja tarkistaa autosta esimerkiksi polttoaineen määrän, rengaspaineet ja öljyn käyttöiän.