Ecomotor Award: Uusi Opel Vivaro on Paras hyötyajoneuvo

23.5.2014

  • The Economist -lehden lukijoista 80 000 äänesti Opelia
  • Tuore ulkonäkö, edistyksellinen tekniikka ja tyylikäs muotoilu vetosi äänestäjiin

 

Madrid. Loppukesästä lanseerattava uusi Opel Vivaro on jo voittanut ensimmäisen palkintonsa: se valittiin espanjalaisen The Economist -taloussanomalehden Ecomotor- palkintoäänestyksessä Parhaaksi hyötyajoneuvoksi jopa 80 000 äänen voimin.

Toisen sukupolven mallissa yhdistyy kevyen tavara-auton ja pyörillä kulkevan toimiston toiminnallisuus perheauton mukavuuteen ja muotoiluun. Edeltäjänsä menestyksekkäiden ominaisuuksien lisäksi mallissa on paljon uutta: monet versiot ovat nyt pidempiä ja niiden kuormakapasiteetti on siten suurempi; ohjaamon huippuvarustukseen kuuluu mm. IntelliLink-tietoviihdejärjestelmä, jossa on intuitiivinen navigointijärjestelmä, ja älykkäästi suunniteltujen ratkaisujen ansiosta ohjaamosta saa muunnettua näppärästi käytännöllisen liikkuvan toimiston.

Yhtä tärkeää on kuitenkin Opel Vivaron erinomainen polttoainetehokkuus: konepellin alle on valittavana uudet turbo-dieselmoottorit, joiden teho vaihtelee välillä 66 kW/90 hv ja 103 kW/140 hv ja joiden polttoaineen kulutus on niinkin alhainen kuin 5,7 l/100 km ja CO2-päästöt alhaiset 149 g/km. Tässä segmentissä eivät nämä tunnusluvut juurikaan parane, ja tästä hyötyvät sekä omistaja että ympäristö.

 


Käytännöllinen ja mukava sisätiloiltaan, jykevä ja tyylikäs ulkonäöltään: uusi Vivaro soveltaa Opelin palkittua muotoilufilosofiaa, jossa veistoksellinen estetiikka yhdistyy saksalaiseen tarkkuuteen, nyt ensimmäistä kertaa hyötyajoneuvojen luokassa. Sen houkutteleva muotoilu herättää kiinnostusta myös uusissa asiakasryhmissä. Ulkopuolen elegantti ja moderni muotoilu, jonka keskeisiä elementtejä ovat näyttävä etusäleikkö, keulan muoto ja tunnistettava siipimäinen kylkien muotoilu perustuvat Opelin voitokkaaseen muotokieleen. Päiväajovalot ovat niin ikään Opelille tunnusomaisen siipimäiset ja ne ovat saatavana myös LED-tekniikalla, mikä antaa ajoneuvolle huomiota herättävän ilmeen. Siistin ja käytännöllisen takaosan muotoilun ansiosta Vivaro viestii kestävyydestä ja laadusta, joita asiakkaat edellyttävät päivittäisessä käytössä.

Opel Españan myynti- ja markkinointijohtaja Enrico De Lorenzi kommentoi palkintoa tuoreeltaan: ”Uusi Vivaro lanseerataan jo erittäin kilpailluille markkinoille, joissa asiakkaat odottavat entistä enemmän lisäarvoa kevyiltä hyötyajoneuvoilta. He tarvitsevat joustavan auto, joka toimii sekä työvälineenä että tila-autona omassa käytössä. Uusi Vivaro-mallisto tarjoaa täydellisen vaihtoehdon juuri näitä tarpeita ajatellen. Se on keskeinen osa Opelin uutta tuotetarjontaa ja vahvistaa Opelin asemaan kevyiden hyötyajoneuvojen ja yritysautojen segmentissä.”