GT CONCEPT.

ENEMMÄN KUIN UNELMA

Watch Video
Previous
  • VISIO MUUTTUU TODELLISEKSI – KATSO GT VIDEOT

  • VISIO MUUTTUU TODELLISEKSI – KATSO GT VIDEOT

Next
Previous
Next
  • GT CONCEPT
    SUUNNITELTU KIEHTOMAAN

    Yksi tämän vuoden kauneimmista uutuuksista on epäilemättä Opel GT Concept, joka kunnioittaa monin tavoin puoli vuosisataa sitten esiteltyä Opel Experimental GT:tä.

  • PUNAISIA MUOTOJA.

    Uusi Opel GT Concept antaa viitteitä tulevien mallien muodoista ja siinä on paljon innovatiivisia, ennen näkemättömiä ratkaisuja kuten ovien poikkeuksellinen saranointi ja avauslevy katolla.

  • TAKAISIN TULEVAISUUTEEN.

    Opel GT Concept, kunnioittaa monin tavoin puoli vuosisataa sitten esiteltyä Opel Experimental GT:tä. Yhteistä kaksikolle ovat korin linjat, keveys eli alle tuhannen kilon paino ja pieni, taloudellinen moottori.

  • TÄYDELLINEN URHEILUAUTO

    Turboahdettu ja takaveto sekä alhainen painopiste ja sporttinen ohjaus tekevät täydellisen urheiluauton.

  • GT-CONCEPT AVATTUNA.

    Geneven autonäyttelyssä 3.3.2016 alkaen pääset tutustumaan innovatiivisiin ja ennennäkemättömiin ratkaisuihin, kuten ovien avauslevyyn katolla.

Previous
Next
  • PUHDASTA ADRENALIINIA

    Anna GT Conceptin herättää kaikki aistisi. Enempää hauskuutta ja urheiluautoilua ei muualta ole saatavilla.

  • EI HÄIRIÖTEKIJÖITÄ

    Alumiinisia yksityiskohtia GT Conceptin sisällä ja veistoksellisiä ulkomuotoja, jotka vievät autoilun uudelle aikakaudelle.

  • OLE YHTEYDESSÄ KONEESEEN

    Yhdistä itsesi koneeseen uuden mullistavan käyttöliittymän avulla.

  • PELASTAVA ENKELI

    GT Conceptin kuudes aisti, joka avustaa valvovilla kameroilla kuljettajan jokaista liikettä.

  • VIIMEISTELTY VIIMEISEEN YKSITYISKOHTAAN.

    Huomiotaherättävät punaiset eturenkaat ja turvavyöt herättävät tunteita muotokielessä.

Previous
Next
Previous
  • GT EXPERIMENTAL

    Visio
    GT Experimental -konseptiauto, joka nähtiin ensimmäisen kerran vuoden 1965 IAA-autonäyttelyssä, oli niin suuri menestys, että kolme vuotta myöhemmin se tuotiin markkinoille. Se oli ensimmäinen eurooppalainen konseptiauto, joka siirtyi sarjatuotantoon ja toimi siten tiennäyttäjänä muille eurooppalaisille autonvalmistajille, jotka seurasivat Opelin mallia ja kehittivät ja markkinoivat omia konseptiautojaan.

  • GT EXPERIMENTAL

    Teknologia
    Opel oli ensimmäinen autonvalmistaja, joka toi esitteli innovaatioitaan kokonaan oman suunnitteluosastonsa kehittämien konseptiautojen muodossa. ”Vaikka Opelin urheiluautot olivat pelkästään ulkonäöltään jo huikeita, olivat ne nimenomaan aerodynamiikaltaan alansa huippua,” kertoo Erhard Schnell, joka toimi tuohon aikaan GT-suunnitteluinsinöörinä. Jopa ajovalot oli peitetty ilmanvastuksen vähentämiseksi.

  • GT EXPERIMENTAL

    Korin muotoilu
    Korin muotoilua kutsuttiin usein ”coca-cola-pulloksi", ja se muistutti ajan Corvetten muotoilua. Solakka etuosa sisään vedettävin ajovaloin, suippenevat kyljet, takalokasuojan pyöreä linja ja terävä reunus kehystämässä pyöreitä takavaloja olivat GT Experimental -mallin suunnittelun kohokohtia, jotka tekivät mallista aikansa design-ikonin.

  • GT EXPERIMENTAL

    Sisätilat
    Ohjaamo oli puhtaasti funktionaalinen ja poikkeuksellisen tilava. Mittaristo oli upotettu näyttävään kojelautaan, jossa oli myös vipukytkimiä ja urheilullinen ohjauspyörä. Takaosan tavaratilaan ulottui hyvin ovien kautta ja sen takana paneelin suojissa oli myös vararengas ja tunkki.

Next
Previous
  • VISIO

  • TEKNOLOGIA

  • ULKOPUOLI

  • SISÄTILAT

Next
Previous
  • OPEL GT2

    Visio
    Opel GT2 hämmästytti vuoden 1975 IAA-autonäyttelyn yleisöä futuristisilla, kiilamaisella muodollaan ja liukuovillaan. Se käynnisti uuden, rationaalisen konseptiautojen aikakauden – ja sen tehokkuuden takasi hyvä polttoainetalous ja aerodynamiikka. Samalla asiakkaiden turvallisuus- ja mukavuusvaatimukset kasvoivat. Opelin vakuuttava vastaus uuteen kysyntään oli GT2.

  • OPEL GT2

    Teknologia
    Opel GT2:n aerodynaaminen muotoilu takasi alhaisen polttoaineenkulutuksen ja parhaan mahdollisen suorituskyvyn ja mukavuuden. Sen ilmanvastuskerroin oli 0.326, mikä on 16.6 % parempi kuin aerodynaamisesti jo erittäin edistyksellisessä GT Experimental -mallissa.

  • OPEL GT2

    Korin muotoilu
    GT2 oli terävine, kiilamaisine profiileineen ja sisään vedetyin ajovaloin ilmeeltään futuristinen. Huomiota herättävin yksityiskohta olivat sen liukuovet, joiden kiskot olivat täysin piilossa. Avausmekanismi oli sijoitettu taustapeilin koteloon.

  • OPEL GT2

    Sisätilat
    Myös sisätilojen muotoilultaan GT2 oli aikaansa edellä: siinä oli ilmastoidut istuimet ja ensimmäiset digitaaliset mittarit tavanomaisen mittariston sijaan ja ajotietokone. GT2:n muotoilu oli alkusoittoa autoteollisuuden kehitykselle, jonka tuloksista me tällä hetkellä nautimme.

Next
Previous
  • VISIO

  • TEKNOLOGIA

  • ULKOPUOLI

  • SISÄTILAT

Next