Hybridi
Mikä on hybridi?
Hybridi yhdistää perinteisen polttomoottorin ja sähkömoottorin parhaat puolet tarjoten taloudellisen ja sulavan ajokokemuksen. Opel Astra -hybridimallin voimalinja pitää sisällään litiumioniakun, jota ladataan vain ajon aikana. Uusi 1,2-litrainen turboahdettu polttomoottori tuottaa 100 kW / 136 hv. Tämä kolmisylinterinen moottori on kehitetty erityisesti hybridikäyttöä varten ja siihen on yhdistetty uusi kaksoiskytkinvaihteisto, johon on yhdistetty 28 hv tuottava sähkömoottori. Tämä mahdollistaa puhtaan sähköajon sekä polttomoottorin sähköisen tuen tilanteesta riippuen. 
Entistä hauskempaa ja mukavampaa

 

Hybridiautossa polttomoottori toimii yhteistyössä sähkömoottorin kanssa ja optimoi suorituskykyä ja polttoaineen kulutusta. Et huomaa tätä siirtymää lainkaan erittäin pehmeän kaksoiskytkin-automaattivaihteiston ansiosta, sillä se antaa sinulle aidon sähköauton tuntuman. Liikkeelle lähtö ja alhaiset ajonopeudet tapahtuvat aina sähköllä, lisäksi voimakkaissa kiihdytyksissä sähkömoottori antaa lisätehoa. Hybridillä ajaminen on aiempaa mukavampaa ja  ennen kaikkea se tuo lisää mielenrauhaa: ei tarvetta ladata, sähköistetty ajokokemus on saumaton ja jouhea. Ajotiloja ja energian talteenottoa hallitaan automaattisesti.  Missä sitten piilee hauskuus? Sähkömoottorin välittömässä kiihtyvyydessä. Tulet rakastamaan sitä. 

 
Sähkö tuo taloudellisuutta
Hybriditekniikka tarjoaa lukuisia hyötyjä etenkin niille, jotka eivät vielä ole siirtyneet sähköistetyn liikkumisen pariin. Paljon kaupungissa ja pysähtelevässä liikenteessä ajaville uusi hybridijärjestelmä tuo erityisen paljon hyötyä. Liike-energiaa voidaan ottaa talteen ajoakkuun ja hyödyntää taas seuraavassa kiihdytyksessä. Verrattuna vastaavaan polttomoottorimalliin uuden hybridin polttoaineenkulutus ja päästöt ovat noin 15 prosenttia alhaisemmat. Erittäin alhaisissa nopeuksissa autolla voidaan ajaa myös pelkällä sähköllä, mikä erottaa uuden järjestelmän muista 48 voltin hybriditekniikoista