Turvallisuus ja innovaatiot
IntelliI-Lux LED® Pixel Light
Täältä tulevat Intelli-Lux LED® Pixel Light -ajovalot – seuraava askel ajovalotekniikassa. Tämä huippuluokan järjestelmä parantaa näkyvyyttä pimeällä häikäisemättä vastaantulevia kuljettajia. Jokainen ajovalo sisältää 84 segmenttiä, jotka mukautuvat ajo-olosuhteisiin sammuttamalla yksittäisiä osia.  
Night Vision

Nyt pimeällä ajaessa apunasi on myös infrapunakamera.

 

Uusi Night Vision¹ -kamerajärjestelmä on uusin pimeällä ajon innovatio. Kehittynyt infrapunakamera parantaa huomattavasti näkyvyyttä yli 300 metrin päässä, tavallisten ajovalojen kantaman yli, ja auttaa huomaamaan jalankulkijoita ja eläimiä hämärässä sekä näyttää videokuvan suoraan kuljettajan digitaalisessa tietokeskuksessa. Automaattinen hätäjarrutus käynnistyy jos este tulee liian lähelle. Uusi Grandland PHEV onkin turvallisempi hämärällä kuin tavallinen katumaasturi.

 

¹ Valinnaisvaruste. Kuljettajan apujärjestelmät tukevat kuljettajaa järjestelmän rajoitteiden puitteissa, kuljettaja on kuitenkin aina vastuussa ajamisesta.

 
Automaattinen hätäjarrutus

Hätäjarrutusjärjestelmä1 varoittaa kuljettajaa vaarallisista tilanteista äänimerkillä. Jos toinen auto tai jalankulkija tulee liian lähelle, järjestelmä hidastaa auton nopeutta tai pysäyttää auton kokonaan.

 

1 Automaattinen hätäjarrutus ja jalankulkijoiden havaitsemistoiminto toimivat automaattisesti 5–140 km/h:n nopeuksilla. 5–30 km/h:n nopeuksilla törmäysvoiman alennusvaikutus on 0,9 g. 30–140 km/h:n nopeuksilla järjestelmä alentaa nopeutta enintään 50 km/h. Tätä kynnysarvoa suuremmilla nopeuksilla kuljettajan täytyy jarruttaa itse vähentääkseen nopeutta. Automaattisen hätäjarrutuksen ja jalankulkijoiden havaitsemistoiminnon toimintanopeusalue määräytyy havaitun esteen mukaan (liikkuva este: 5–140 km/h; kiinteä este: 5–80 km/h; jalankulkija: 5–60 km/h). Opelin kuljettajan apujärjestelmien tarkoitus on tukea kuljettajaa järjestelmän omien rajoitusten puitteissa. Kuljettaja on kuitenkin aina vastuussa ajamisesta.

 
Edistyksellinen Pysäköintiavustin
Uudistunut Grandland PHEV tunnistaa pysäköintitilan puolestasi ja ohjaa pysäköimään auton tilaan. Sinun tarvitsee vain huolehtia kaasusta ja jarrusta. 
Etu- ja Takakamera

Edistyneen etu-ja takakameran ansiosta näet enemmän ja voit olla luottavainen myös ahtaassa tilassa. Kehittynyt peruutusjärjestelmä1 havaitsee tiellä olevat esineet, jotka pystyt myös näytöltä näkemään - tämä takaa vaivattoman ja mukavan peruutuskokemuksen joka kerta.

 

1 Saatavuus riippuu varustetasosta

 
Kaistallapito ja Kaistavahti
Nauti paremmasta turvallisuudesta ja tietoisuudesta ajon aikana. Kaistallapitoavustin1,2 reagoi aktiivisesti sivuttaisliikkeisiin ohjaamalla ajoneuvoa varovasti takaisin kaistan keskelle. Kaistavahti3 varoittaa sinua siitä, että olet tahattomasti poistunut merkityltä kaistalta. 

1 Valinnainen

2 Käsien on pysyttävä ohjauspyörässä käytön aikana.

3 Opel kuljettajan avustinjärjestelmät on tarkoitettu tukemaan kuljettajaa järjestelmän rajoissa. Kuljettaja on edelleen vastuussa ajamisesta.

Ajolinja-Avustin
Ajolinja-avustin on innovatiivinen Grandland PHEV:n järjestelmä, joka yhdistää adaptiivisen vakionopeudensäätimen (Stop&Go)-toiminnolla sekä kaistallapitoavustimen. Toimii puoliautomaattisesti seuraten edelläajavaa ajoneuvoa ja pitäen etäisyyden turvallisena. 
Automaatti-8-vaihteinen

Valittavanasi on neljä erilaista ajotilaa – sähköinen, hybridi, neliveto¹ ja Sport. Hybridi-tilassa auto valitsee itse taloudellisimman käyttövoiman, ja vaihtaa päästöttömään sähköajoon matalissa nopeuksissa.

 

1 Neliveto vain Hybrid 4x4-mallissa.