Contents inside this Slide Collection are only authorable inside of this page.

You must add a Slide component for each slide that you want within a Multimedia Scroller on this template first.

After adding a Slide component, you can then add additional components to the parsys of the Slide component.


AINA VALPPAANA.

Automaattinen hätäjarrutus ja jalankulkijoiden havaitsemistoiminto varoittaa törmäysvaarasta jalankulkijaan tai toiseen ajoneuvoon1. Jos kuljettaja ei toimi, auto jarruttaa automaattisesti.

 

1 Toimii automaattisesti 5–85 km/h:n nopeuksilla. 0–30 km/h:n nopeuksilla törmäysvoiman alennusvaikutus on 0,9 g. 30–140 km/h:n nopeuksilla järjestelmä alentaa nopeutta enintään 22 km/h. Tätä kynnysarvoa suuremmilla nopeuksilla kuljettajan täytyy jarruttaa itse vähentääkseen nopeutta. Automaattisen hätäjarrutuksen ja jalankulkijoiden havaitsemistoiminnon (AEBPD) toimintanopeusalue määräytyy havaitun esteen mukaan (liikkuva kohde: 5–85 km/h; kiinteä este: 5–80 km/h; jalankulkija: 5–60 km/h). Opelin kuljettajan apujärjestelmien tarkoitus on tukea kuljettajaa järjestelmän rajoitteiden puitteissa. Ajaminen on aina kuljettajan vastuulla.
LUE LISÄÄ NÄYTÄ VÄHEMMÄN

OIKEALLA KAISTALLA.

Kaistavahti varoittaa kuljettajaa kaistalta poistumisen varoituksella ja korjaa suuntaa hieman ja pitää sinut oikealla kaistalla, jos Combo Lifesi alkaa odottamatta ajautua kaistan laitaan.

 

1 Toimii automaattisesti 5–85 km/h:n nopeuksilla. 0–30 km/h:n nopeuksilla törmäysvoiman alennusvaikutus on 0,9 g. 30–140 km/h:n nopeuksilla järjestelmä alentaa nopeutta enintään 22 km/h. Tätä kynnysarvoa suuremmilla nopeuksilla kuljettajan täytyy jarruttaa itse vähentääkseen nopeutta. Automaattisen hätäjarrutuksen ja jalankulkijoiden havaitsemistoiminnon (AEBPD) toimintanopeusalue määräytyy havaitun esteen mukaan (liikkuva kohde: 5–85 km/h; kiinteä este: 5–80 km/h; jalankulkija: 5–60 km/h). Opelin kuljettajan apujärjestelmien tarkoitus on tukea kuljettajaa järjestelmän rajoitteiden puitteissa. Ajaminen on aina kuljettajan vastuulla.
LUE LISÄÄ NÄYTÄ VÄHEMMÄN

PIDÄ TURVAVÄLI.

Mukautuva vakionopeudensäädin1 tekee ajosta turvallista ja rentoa, sillä se pitää nopeutesi halutussa nopeudessa välillä 30–160 km/h ja jarruttaa tai kiihdyttää tarpeen mukaan, jotta etäisyys edellä ajavaan ajoneuvoon pysyy samana.

 

1Valinnainen

NOPEUS ÄLYKKÄÄSTI.

Nopeusrajoitusmerkkien tunnistus lukee liikennemerkkejä ja tunnistaa nopeusrajoitusalueet ja kehottaa kuljettajaa mukauttamaan nopeuden niiden mukaan.

 

1 Toimii automaattisesti 5–85 km/h:n nopeuksilla. 0–30 km/h:n nopeuksilla törmäysvoiman alennusvaikutus on 0,9 g. 30–140 km/h:n nopeuksilla järjestelmä alentaa nopeutta enintään 22 km/h. Tätä kynnysarvoa suuremmilla nopeuksilla kuljettajan täytyy jarruttaa itse vähentääkseen nopeutta. Automaattisen hätäjarrutuksen ja jalankulkijoiden havaitsemistoiminnon (AEBPD) toimintanopeusalue määräytyy havaitun esteen mukaan (liikkuva kohde: 5–85 km/h; kiinteä este: 5–80 km/h; jalankulkija: 5–60 km/h). Opelin kuljettajan apujärjestelmien tarkoitus on tukea kuljettajaa järjestelmän rajoitteiden puitteissa. Ajaminen on aina kuljettajan vastuulla.
LUE LISÄÄ NÄYTÄ VÄHEMMÄN

ENSILUOKKAINEN TURVALLISUUS.

Kuusi turvatyynyä, mukaan lukien kuljettajan, etumatkustajan, sivu- ja verhoturvatyynyt, tarjoavat aina erinomaista turvaa sinulle ja kyydissäsi oleville matkustajille.

 

1 Toimii automaattisesti 5–85 km/h:n nopeuksilla. 0–30 km/h:n nopeuksilla törmäysvoiman alennusvaikutus on 0,9 g. 30–140 km/h:n nopeuksilla järjestelmä alentaa nopeutta enintään 22 km/h. Tätä kynnysarvoa suuremmilla nopeuksilla kuljettajan täytyy jarruttaa itse vähentääkseen nopeutta. Automaattisen hätäjarrutuksen ja jalankulkijoiden havaitsemistoiminnon (AEBPD) toimintanopeusalue määräytyy havaitun esteen mukaan (liikkuva kohde: 5–85 km/h; kiinteä este: 5–80 km/h; jalankulkija: 5–60 km/h). Opelin kuljettajan apujärjestelmien tarkoitus on tukea kuljettajaa järjestelmän rajoitteiden puitteissa. Ajaminen on aina kuljettajan vastuulla.
LUE LISÄÄ NÄYTÄ VÄHEMMÄN

PYSY HEREILLÄ RATISSA.

Kuljettajan vireystilahälytys1 analysoi ajokäyttäytymistä ja etsii merkkejä kuljettajan väsymisestä. Varoitusten sarja kehottaa kuljettajaa tarttumaan toimeen.

 

1 Varoitusääni varoittaa kuljettajaa, kun hän on ajanut kahden tunnin ajan yli 65 km/h:n nopeudella. Samanaikaisesti järjestelmä laskee tarkkaavaisuuden herpaantumisen tasoa käyttäen perusteena kuljettajan ajokäyttäytymistä, kuten kykyä pysyä kaistalla. Jos järjestelmä havaitsee vaarallista ajokäyttäytymistä, se antaa sarjan hälytyksiä, joiden äänenvoimakkuus nousee portaittain. Hälytysäänien tarkoitus on varoittaa kuljettajaa ja saada tämä toimimaan. Herpaantumisen taso laskee kymmenen minuutin turvallisen ajon jälkeen. Laskenta loppuu, kun auton nopeus putoaa alle 65 km/h:n.
LUE LISÄÄ NÄYTÄ VÄHEMMÄN