Opel kasvattanut alkuvuonna suosiotaan yritysrekisteröinneissä

9.5.2018

Opel kasvattanut alkuvuonna suosiotaan yritysrekisteröinneissä

Opel on ollut alkuvuodesta yksi voimakkaimmista kasvajista yritysautomarkkinoilla – merkin markkinaosuus on kasvanut tammi-huhtikuussa 5,12 prosenttiin (1-4/2017: 4,23%). Opeleita on rekisteröity yrityskäyttöön peräti 29,1 prosenttia enemmän viime vuoden vastaavaan ajanjaksoon verrattuna. Samaan aikaan markkinat ovat kasvaneet 7,3 prosenttia.

 

Tammi-huhtikuussa yritysten osuus Opelin henkilöautorekisteröinneistä on kasvanut jo 27,7 prosenttiin kun viime vuonna vastaavaan aikaan luku oli 21,1 prosenttia. Opel on noussut henkilöautojen yritysautomarkkinoilla sijalle 9.

 

Opel Finland Oy:n toimitusjohtaja Rami Kittilällä on selkeä näkemys merkkinsä suosion kasvun syistä. ”Meillä on erittäin kilpailukykyinen ja juuri uusiutunut mallisto, joka tarjoaa sopivan vaihtoehdon monenlaisiin tarpeisiin. Kun viime vuonna julkistimme uuden Insignian, tiesimme sen tuovan välitöntä kasvua yritysautomarkkinoilla”, Kittilä kertaa. Insignian valttikortteja ovat tilojen lisäksi sen kattava varustelu ja lukuisat kuljettajaa avustavat järjestelmät. Yritysautona malliston suosituin versio on ollut tehokas, 165-hevosvoimainen, 1.5-litrainen bensamalli 6-portaisella automaattivaihteistolla.

 

”Totta kai myös Insignian voittaman Vuoden Talviauto 2018 -palkinnon kaltaiset menestykset ovat kasvattaneet kiinnostusta merkkiämme kohtaan ja vauhdittaneet kysyntää omalta osaltaan”, Kittilä lisää. ”Myyntiverkostostakin on tullut viestiä, että liikkeissä työsuhdeautoilijoiden kiinnostus Opeleihin on ollut selkeässä kasvussa.”

 

Yritysautopuolella Opelin suosituimmat mallit ovat olleet lippulaiva Insignian ohella Grandland X, Astra ja Mokka X. Opel on viimeisen kahden vuoden aikana tuonut markkinoille valtavan määrän uutuusmalleja – esimerkiksi viime vuonna markkinoille tuli seitsemän uutuutta.