Uusi Opel Corsa GSi lupaa hauskaa ajoa

18.5.2018

Pian Opel Insignia GSi:n seuraan liittyvän Opel Corsa GSi:n voimanlähde on julkistettu – pikkusportissa on 1,4-litrainen, 150-hevosvoimainen turbomoottori ja 6-vaihteinen manuaalivaihteisto. Mutkaisille teille optimoidun GSi:n tarkan hallittavuuden takaa OPC-sporttialusta, ja ajonautinnon varmistavat Recaron urheiluistuimet ja sport-ohjauspyörä.

 

Opelin GSi-mallisto laajenee pian, kun Insignia GSi saa rinnalleen Rüsselsheimin taskuraketiksi nimetyn Corsa GSi:n. Uutuuden muotoilua hallitsevat kookkaat ilmanottoaukot, veistoksellinen konepelti, voimakas takaspoileri ja tarkasti muotoillut helmalevikkeet. Etuosaa hallitsee GSi:n omaleimainen puskuri kookkaalla hunajakennosäleiköllä ja erottuvalla, kahden siiven kannattelemalla Opelin logolla. Sivupeilien hiilikuitukuvioidut kuoret täydentävät kisahenkisen ulkonäön. Ilmanottoaukkojen kromikehykset ja konepellin etureunan musta vaakasuora lista vahvistavat vaikutelmaa tiehen pureutuvasta urheiluautosta.

 

Uutuuden voimanlähde on 1,4 litran turboahdettu moottori (110 kW/150 hv, 220 Nm), yhdistetty polttoaineenkulutus 6,2 - 6,3 l/100km ja CO2-päästöt 143 - 147 g/km. Kiihkeä viistoperä on vikkelä (0 - 100 km/h vain 8,9 sekunnissa) ja sen huippunopeus on 207 km/h.

Yli 100 hevosvoimaa litraa kohden kehittävää moottoria suunnitellessaan Opelin insinöörit halusivat optimoida ajamisen ilon mutkaisilla maanteillä. Ahdettu moottori yhdistettynä tiheästi välitettyyn 6-vaihteiseen vaihteistoon antaa vaikuttavan kiihtyvyyden 2- ja 3-vaihteilla sekä tasaisen huippuvääntömomentin 3 000 - 4 500 rpm käyntinopeuksilla.

 

OPC-versiosta tuttu sporttialusta ja punaiset jarrusatulat varmistavat täsmälliset ajo-ominaisuudet ja lyhyet jarrutusmatkat myös valinnaisilla 18” kevytmetallivanteilla ja hyvin pitävillä 215/40 R18 -renkailla varustettuna.