Seuraava vaihe

PÄIVITÄ BLUEINJECTION-TEKNOLOGIASI NYT! ILMAISEKSI!

Olet Opelin omistaja, jossa on edistyksellinen  BlueInjection -tekniikka . Tekniikan avulla vähennämme NOx-hiukkasten määrää huomattavasti ja saavutamme  tulevaisuuden päästötavoitteet , jotka tulevat voimaan syyskuussa 2017.
Optimoimme moottorinohjauksen ohjelmiston. Etusi ovat:
Veloituksetta
Päivitys kestää 1 tunnin
Ei vaikutusta polttoaineenkulutukseen tai suoritusarvoihin 1
HUOLLON KUUMA LINJA: 0800 627 1016
Onko AdBlue ® -päivitys mahdollinen autollesi? Soita meille!
 

TARKASTA VALMISTENUMEROSI.

MIKÄ ON OPELIN BLUEINJECTION-TEKNOLOGIA?

MIKÄ ON OPELIN BLUEINJECTION-TEKNOLOGIA?

BlueInjection on Opelin uusi AdBlueta®*käyttävä SCR-dieselteknologia, joka vähentää typen oksideja ja puhdistaa pakokaasupäästöjä.

 

  • Innovatiivinen SCR-teknologia (Selective Catalytic Reduction): BlueInjection on osa Opelin pakokaasun jälkikäsittelyjärjestelmää.
  • BlueInjection-teknologia ruiskuttaa AdBlueta® pakoputkeen käynnistäen kemiallisen reaktion, joka vähentää haitallisia typen oksideja pelkistämällä ne ympäristölle vaarattomaksi typeksi ja vesihöyryksi.
  • AdBlue® on kirkas, myrkytön, palamaton ja hajuton neste, joka sisältää 32,5% ureaa ja 67,5% vettä.

 

*AdBlue® on Verband der Automobilindustrie e.V.:n rekisteröimä tavaramerkki.

LUE LISÄÄ NÄYTÄ VÄHEMMÄN
  • MIKÄ ON OPELIN BLUEINJECTION-TEKNOLOGIA?

    BlueInjection on Opelin uusi AdBlueta®*käyttävä SCR-dieselteknologia, joka vähentää typen oksideja ja puhdistaa pakokaasupäästöjä.

     

    • Innovatiivinen SCR-teknologia (Selective Catalytic Reduction): BlueInjection on osa Opelin pakokaasun jälkikäsittelyjärjestelmää.
    • BlueInjection-teknologia ruiskuttaa AdBlueta® pakoputkeen käynnistäen kemiallisen reaktion, joka vähentää haitallisia typen oksideja pelkistämällä ne ympäristölle vaarattomaksi typeksi ja vesihöyryksi.
    • AdBlue® on kirkas, myrkytön, palamaton ja hajuton neste, joka sisältää 32,5% ureaa ja 67,5% vettä.

     

    *AdBlue® on Verband der Automobilindustrie e.V.:n rekisteröimä tavaramerkki.

ADBLUEN® KÄYTTÖ?

MILLOIN TANKATAAN?

BlueInjection-järjestelmällä varustetut autot tarvitsevat säännöllisen AdBlue® -tankkauksen myös huoltojen välillä. Mutta ei syytä huoleen, mittaristossa oleva merkkivalo kertoo, kun tankkaus lähestyy.

 

  • Innovatiivinen SCR-teknologia (Selective Catalytic Reduction): BlueInjection on osa Opelin pakokaasun jälkikäsittelyjärjestelmää.
  • BlueInjection-teknologia ruiskuttaa AdBlueta® pakoputkeen käynnistäen kemiallisen reaktion, joka vähentää haitallisia typen oksideja pelkistämällä ne ympäristölle vaarattomaksi typeksi ja vesihöyryksi.
  • AdBlue® on kirkas, myrkytön, palamaton ja hajuton neste, joka sisältää 32,5% ureaa ja 67,5% vettä.
LUE LISÄÄ NÄYTÄ VÄHEMMÄN

MITEN ADBLUETA® TANKATAAN?

Voit tankata itse laajasta valikoimasta pullokokoja. Tai voit käydä lähimmässä Opel-liikkeessä tankkaamassa.

  • Täyttöaukko sijaitsee dieselin täyttöaukon vieressä.
  • Täyttöaukon tulppa on värillinen ja avataan käsin.
  • Tankkaus voidaan tehdä henkilöautoille tarkoitetuista astioista ja suukappaleilla, joita on saatavana useilla huoltoasemilla ja varaosaliikkeissä.
  • Voit käyttää myös eräillä huoltoasemilla olevia, erityisesti henkilöautoille tarkoitettuja AdBlue® -täyttöpumppuja. Älä käytä raskaalle kalustolle tarkoitettuja AdBlue® -pumppuja.
  • Voit tankata itse laajasta valikoimasta pullokokoja. Tai voit käydä lähimmässä Opel-liikkeessä tankkaamassa.
  • Jos pieni määrä AdBlueta® roiskuu maalipinnalle, pyyhi roiskeet pois ja huuhdo tarvittaessa vedellä.
LUE LISÄÄ NÄYTÄ VÄHEMMÄN
  • MILLOIN NESTETTÄ TÄYTYY LISÄTÄ?

    MILLOIN TANKATAAN?

    BlueInjection-järjestelmällä varustetut autot tarvitsevat säännöllisen AdBlue® -tankkauksen myös huoltojen välillä. Mutta ei syytä huoleen, mittaristossa oleva merkkivalo kertoo, kun tankkaus lähestyy.

     

    • Innovatiivinen SCR-teknologia (Selective Catalytic Reduction): BlueInjection on osa Opelin pakokaasun jälkikäsittelyjärjestelmää.
    • BlueInjection-teknologia ruiskuttaa AdBlueta® pakoputkeen käynnistäen kemiallisen reaktion, joka vähentää haitallisia typen oksideja pelkistämällä ne ympäristölle vaarattomaksi typeksi ja vesihöyryksi.
    • AdBlue® on kirkas, myrkytön, palamaton ja hajuton neste, joka sisältää 32,5% ureaa ja 67,5% vettä.
  • MITEN TANKATAAN?

    MITEN ADBLUETA® TANKATAAN?

    Voit tankata itse laajasta valikoimasta pullokokoja. Tai voit käydä lähimmässä Opel-liikkeessä tankkaamassa.

    • Täyttöaukko sijaitsee dieselin täyttöaukon vieressä.
    • Täyttöaukon tulppa on värillinen ja avataan käsin.
    • Tankkaus voidaan tehdä henkilöautoille tarkoitetuista astioista ja suukappaleilla, joita on saatavana useilla huoltoasemilla ja varaosaliikkeissä.
    • Voit käyttää myös eräillä huoltoasemilla olevia, erityisesti henkilöautoille tarkoitettuja AdBlue® -täyttöpumppuja. Älä käytä raskaalle kalustolle tarkoitettuja AdBlue® -pumppuja.
    • Voit tankata itse laajasta valikoimasta pullokokoja. Tai voit käydä lähimmässä Opel-liikkeessä tankkaamassa.
    • Jos pieni määrä AdBlueta® roiskuu maalipinnalle, pyyhi roiskeet pois ja huuhdo tarvittaessa vedellä.

BLUEINJECTION-TEKNOLOGIA.

BLUEINJECTION-TEKNIIKKA

  • BLUEINJECTION-TEKNIIKKA

BLUEINJECTIONISTA JA ADBLUESTA® USEIN ESITETYT KYSYMYKSET.

 

Mitä AdBlue® on?

AdBlue ® (kutsutaan myös dieselpakokaasunesteeksi) on hajuton, kirkas, väritön, ja myrkytön neste, joka sisältää vain 32,5% ureaa ja 67,5% vettä . Koska se sisältää pääasiassa vettä, se jäätyy -11°C lämpötilassa (32,5% pitoisuudella on urea-vesiliuoksen matalin jäätymispiste), joten AdBlue ® -säiliöt on varustettu lämmittimellä, joka sulattaa riittävästi nestettä päästöjen vähentämiseksi , jotta pakkasella voidaan ajaa.

Mitä SCR-teknologia on?

SCR tarkoittaa valikoivaa katalyyttistä pelkistystä ja sitä käytetään typen oksidien (NOx) vähentämiseksi dieselmoottorien pakokaasusta. Se perustuu AdBlueen ® (kutsutaan myös dieselpakokaasunesteeksi), joka on 32,5% urealiuos tislatussa vedessä , jota ruiskutetaan pakoputkeen. AdBluen ® urea vapauttaa pakokaasun korkeassa lämpötilassa ammoniakkia (NH3), joka reagoi typen oksidien (NO ja NO 2 ) kanssa katalysaattorissa, muodostaen harmitonta typpeä (N 2 ) ja vesihöyryä (H 2 O).

Onko SCR-teknologialle vaihtoehtoja?

SCR-teknologia on uusin huipputeknologia matkalla kohti tulevia päätövaatimuksia. Se on syy, miksi Opel päätti ottaa BlueInjectionin (Opelin SCR-teknologia) käyttöön kaikissa dieselmalleissaan vuodesta 2018 alkaen.

Mitä tapahtuu, jos en tankkaa?

Jos AdBlue ® -säiliö on tyhjä, moottoria ei voi enää käynnistää sen jälkeen, kun sytytysvirta katkaistaan! Tämä ei ole vika, vaan järjestelmän lakisääteinen ominaisuus . Tässä tilanteessa säiliö on täytettävä täyteen, ennen kuin moottori voidaan käynnistää.

Mitä minun tulisi ottaa huomioon, kun ostan AdBlueta®?

  • Ensin on huomioitava tavaramerkki AdBlue® ja standardi ISO 22241-1 sekä DIN 70070.
  • Lisäksi suosittelemme painokkaasti käyttämään vain pulloja tai kannuja, joiden liitos täyttöputkeen on tiivis (yleensä kierrettävä sovite). Siten minimoit vuodot.
  • Lopuksi: koska AdBluen® käyttöikä on rajallinen, tarkasta viimeinen käyttöpäivämäärä ennen täyttöä.

Koska AdBlueta® käytetään jo kuorma- ja linja-autoissa, voiko AdBlueta® tankata raskaan kaluston tankkauspisteissä?

Emme suosittele tankkausta raskaan kaluston AdBlue® -pumpusta, joita on monilla huoltoasemilla kuorma- ja linja-autoille, koska virtausmäärä on liian suuri henkilöautolle. Lisäksi useimmat raskaan kaluston täyttöpistoolit on avattava auton täyttöaukossa olevalla magneetilla, jota ei ole missään Opel-henkilöautossa.

 

Hyvä uutinen on, että kasvava määrä huoltoasemia kautta Euroopan tarjoaa pienen virtausmäärän AdBlue® -pumppuja henkilöautoille. Täyttö sellaisella pumpulla on yhtä helppoa kuin polttoaineen tankkaaminen.

Mitä pitää tehdä, jos AdBlueta® roiskuu autoni päälle ja/tai vaatteilleni?

Jos pieni määrä AdBlueta® roiskuu maalipinnalle, pyyhi roiskeet pois ja huuhdo tarvittaessa vedellä.

Jos AdBlueta® roiskuu vaatteillesi ja/tai käsillesi, huuhdo hyvin puhtaalla vedellä.

Onko suurempaa AdBlue® -säiliötä saatavana?

Opel-autoissa ei ole tätä vaihtoehtoa. Jokaisessa automallissa on vain yksi säiliökoko , joka on optimoitu tilankäytön ja painon suhteen. 

Kuka valmistaa AdBlue® -nestettä?

AdBlue ® on rekisteröity tavaramerkki, jonka omistaa VDA. Sitä valmistavat kemian alan yritykset ja vain lisensoiduilla valmistajilla ja jakelijoilla on oikeus käyttää nimeä ”AdBlue®”.