Luokkansa paras asiakastyytyväisyys: Opel Meriva jälleen voitokkaana J.D. Power -tutkimuksessa

30.5.2014

  • Voittaja: vuoden 2013 tapaan Opelin kompakti tila-auto voitti pienten tila-autojen sarjan

 

Rüsselsheim. Voittaminen ei ole helppoa, tittelin puolustaminen sitäkin vaikeampaa. Mikään maa ei ole voittanut jalkapallon Euroopan mestaruutta kahta kertaa peräkkäin – mutta Opel Meriva jatkaa vaikutusvaltaisen J.D. Powerin asiakastyytyväisyystutkimuksen kärjessä saaden jälleen kerran luokkansa korkeimmat pisteet.

Saksan vuoden 2014 J.D.Power -omistajatyytyväisyystutkimuksessa Meriva sai 80,4 % äänistä, minkä ansiosta Opelin ergonomisesti laadukas muotoilu ohitti kilpailijoiden mallit kirkkaasti jättäen taakseen mm. sellaiset mallit kuin Nissan Note ja Citroën C3 Picasso. Myös Opel Insignian omistajat ovat erittäin tyytyväisiä valintaansa. Opelin lippulaivamallina tunnettu Insignia saavutti erinomaisen kuudennen sijan tiukassa keskikokoisten autojen luokassa erittäin kunnioitettavalla 81,7 % äänisaaliilla. Opel Meriva ja Insignia ovat omistajiensa keskuudessa siis erittäin suosittuja malleja.

”J.D.Powerin omistajatyytyväisyyttä mittaava tutkimus on asiakastyytyväisyysmittauksien keskeisiä mittareita ja tulokset osoittavat, että Opelin vahva panostus laatuun on saanut todella positiivista vastakaikua asiakkaiden keskuudessa”, sanoo Opelin laadusta vastaaja varatoimitusjohtaja Thomas Simon. ”Omistajat – eli autojamme ostavat asiakkaamme – ovat luonnollisesti ankarimmat kriitikkomme jos heikkouksia löytyy. Siksi Merivan ja Insignian korkeat äänestystulokset merkitsevät Opelille todella paljon. Tulokset kannustavat jatkamaan valitsemallamme linjalla, eli panostamaan tuotteittemme laatuun ja arjen käytettävyyteen.”

USA:n johtavia markkinatutkimuslaitoksia – toiminut Saksassa vuodesta 2002

J.D. Power and Associated on maailman tunnetuimpia markkinatutkimuslaitoksia ja se on toteuttanut vuotuisia asiakastyytyväisyystutkimuksia saksalaisten autonomistajien parissa vuodesta 2002. Vuoden 2014 J.D. Power -tutkimuksessa kysyttiin yli 18 000 autoilijan mielipiteitä ja kokemuksia verkkokyselyn avulla. Osallistujat ovat ajaneet autollaan noin kaksi vuotta ja tyytyväisyyspisteytys annettiin ainoastaan jos vähintään 50 hyväksyttävää vastausta annettiin. Kysymykset kattoivat neljä osa-aluetta: laatu/luotettavuus, miellyttävyys, palvelun laatu ja huoltokustannukset.

Ensiesittelyssä tammikuussa 2014 – Uusi Opel Meriva on entistäkin parempi

Vuonna 2010 markkinoille saapunut Meriva asetti välittömästi segmentissään uudet standardit ja se on edelleen ergonomiassa luokkansa johtaja. Ominaisuudet, kuten takareunasta saranoidut FlexDoors-ovet, jotka helpottavat autoon istuutumista ja siitä nousemista, sen mukautuva FlexSpace-takaistuinkonsepti, kuljettajan ja etumatkustajan huippuergonomiset istuimet, korotettu istuinkorkeus, patentoitu ja täysin integroitu FlexFix-polkupyöräjärjestelmä ja lukuisat älykkäät säilytysratkaisut tekevät Opel Merivasta todellisen ergonomiaihmeen.

Uusi Opel Meriva, joka oli ensiesittelyssä tammikuun Brysselin autonäyttelyssä, on nyt entistäkin miellyttävämpi, tyylikkäämpi, tehokkaampi ja käytännöllisempi. Piristävät yksityiskohdat ja aikansa edistyksellisin tekniikka lisäävät ajomukavuutta ja suorituskykyä entisestään. Bensiini- ja nestekaasumoottorit sekä uuden sukupolven 1,6 litran turbo-dieselmoottori täyttävät jo Euro 6 -päästönormit. Uutta 1.6 CDTI -moottoria pidetään luokkansa hiljaisimpana ja tehokkaimpana dieselmoottorina: 110 hv:n versiossa on yhdistetty polttoaineen kulutus vähäiset 3,8 l/100 km ja CO2-päästöt alle kriittiset 100 g/km, eli 99 g/km.