Previous
  • Opel, Onstar, yhteystiedot, UKK, ylätunniste
Next

YHTEYSTIEDOT.

Etkö löytänyt vastausta kysymykseesi usein kysytyistä kysymyksistä? Tarvitsetko apua tai etsitkö lisätietoja? Ota meihin yhteyttä. Palvelutiimimme on valmiina auttamaan.

Soita meille

Paikallinen maksuton: 0800417468

Paikallisverkkomaksulla: 0972522131

Kansainvälinen maksuton: 0080080022334

Lähetä sähköpostia

Onstar.europe@onstar.com

Kirjoita meille kirje

OnStar Europe Ltd,
Luton HQ & Training Center
Osborne Rd, Luton, Bedfordshire
LU1 3YT, UK1-151-150
United Kingdom

OnStar UKK.

YLEISTÄ

Yleistietoja

Missä autoissa on OnStar?

 

OnStar on saatavissa koko henkilöautomallistoomme.

 

Miten OnStarin voi saada?

 

OnStar on vakiovarusteena lähes koko mallistossa. Sen saa valinnaisvarusteena KARL-malliston ja Corsa-malliston Enjoy-varusteluun. Tarkempia tietoja saatavuudesta saa rakenna oma auto -sovelluksesta. Kun ostat uuden Opelisi, myyjä kertoo, miten saat OnStarin ja miten palvelut otetaan käyttöön.

 

Miten pääsen alkuun OnStarin kanssa ja miten sitä käytetään?

 

Kun ostat OnStarilla varustetun auton, sinun täytyy rekisteröityä palveluun ja aktivoida OnStar. Saat Opelilta sähköpostiviestin. Pääset aktivoimaan palvelun helposti napsauttamalla viestissä olevaa linkkiä. Jos ostat käytetyn auton jossa on OnStar, paina palvelupainiketta niin saat yhteyden OnStar-asiakaspalvelijaan, joka perustaa sinulle OnStar-tilin. Jos sinulla on kysyttävää, paina palvelupainiketta niin pääset puhumaan OnStar-asiakaspalvelijan kanssa.

 

Miten pääsen käyttämään OnStar-tiliäni?

 

Kun sinulle on perustettu OnStar-tili, pääset käyttämään sitä myOpelin kautta.
 
Ovatko kaikki palvelut saatavilla kaikissa autoissa?

 

Jotkut palvelut eivät ole saatavilla kaikissa autoissa. Lisätietoja on kohdassa "mallikohtaiset tiedot".

 

Voinko saada OnStarin nykyiseen autooni?

 

OnStar on saatavissa vain uusimpiin Opel-malleihin. OnStaria ei voi lisätä aiemmin ostettuihin autoihin.

 

Voiko OnStarin saada muunmerkkisiin autoihin?

 

OnStar on ainutlaatuinen palvelu, joka on saatavissa vain Opeleihin.

 

Miten voin lopettaa tilauksen?

 

Voit lopettaa OnStar-palvelun vastaanottamisen milloin tahansa, vaikka toivomme ettet halua lopettaa. Voit mennä verkkoon OnStar-tilillesi ja lopettaa tilauksen siellä tai voit painaa auton OnStar-palvelupainiketta ja pyytää apua asiakaspalvelijalta.
 
Toimiiko OnStar ulkomailla?

 

Kyllä, OnStar-palvelut ovat saatavilla kaikkialla Euroopassa. Osassa "OnStarin hankkiminen" olevassa maaluettelossa on tietoja palveluiden saatavuudesta.

 

Saako vakuutusyhtiöni tiedot?

 

Ei. Mitään tietoja ei kerrota vakuutusyhtiöllesi. Tietojasi ei luovuteta millekään kolmansille osapuolille, ellet pyydä meitä toimittamaan tietoja.

 

Millä kielillä OnStar on saatavilla?

 

OnStar palvelee seuraavilla kielillä: suomi, ruotsi, englanti, ranska, saksa, espanja, italia, hollanti, puola, portugali, bulgaria, kreikka, norja, romania, slovakkia, slovenia, tanska, tšekki, unkari ja venäjä. Poikkeuksellisissa olosuhteissa sinut saatetaan yhdistää ensin englantia puhuvalle asiakaspalvelijalle, jotta puheluusi voidaan vastata mahdollisimman nopeasti

 

Miten kieli valitaan?

 

OnStar-tilisi määritetään rekisteröitymisen yhteydessä valitsemallesi kielelle. Voit milloin tahansa vaihtaa kielen tilisi "oma profiili" -sivun kautta. Voit  muuttaa myös autosi tietoviihdejärjestelmän kielen milloin tahansa haluat. Tämä muuttaa kielen, jolla OnStar kommunikoi kanssasi (katso kielet edellä olevasta vastauksesta). Jos jokin muu kieli valitaan, sinut yhdistetään englantia puhuvalle asiakaspalvelijalle.

 

Voiko OnStarin saada ilmaiseksi?

 

Kyllä, jokaiseen uutena ostettuun OnStar-autoon saa maksuttoman 12 kuukauden OnStar-palveluiden kokeilujakson.

 

Veloittaako OnStar minulta lisämaksuja, jos soitan OnStar-palveluun ajaessani ulkomailla?

 

Sinulta ei veloiteta maksua, kun olet autossasi ja otat yhteyttä asiakaspalvelijaan OnStar-järjestelmän kautta.

 

Milloin 12 kuukauden OnStar-palveluiden kokeilujaksoni alkaa?

 

12 kuukauden maksuton kokeilujakso alkaa ensirekisteröinnistä tai toimituksesta Opel-liikkeestä sen mukaan, kumpi tapahtuu ensin, asiakkaan tekemästä aktivoinnista huolimatta.

 

Milloin uuden hotellivaraus- ja pysäköintipaikan hakupalvelut tulevat saataville?


Palvelut ovat jo käytettävissä. Ne tulivat saataville, kun uusi Insignia esiteltiin kesän 2017 alussa.

 

Ovatko uudet palvelut saatavilla kaikkiin Opel-malleihin?

 

Kyllä, palvelut ovat saatavilla kaikkiin Opel-malleihin, joissa on OnStar.

 

Kuinka paljon palvelut maksavat?

 

Uudet palvelut sisältyvät OnStarin tilaushintaan tai maksuttomaan kokeilujaksoon. Uusista palveluista ei veloiteta lisämaksua. Huoneen varaaminen asiakaspalvelijan kautta tarkoittaa varaamista booking.com-sovelluksen kautta.

 

Ovatko palvelut saatavilla kaikissa EU-maissa?

 

Uudet palvelut ovat saatavissa kaikissa OnStar-maissa, joissa OnStar-palvelut ovat jo käytettävissä.

Hinnat

Täytyykö minun maksaa OnStar-palveluista?


Kun ostat auton, jossa on OnStar, sinun täytyy ensin rekisteröityä OnStar-palveluihin ja aktivoida sitten 12 kuukauden maksuton kokeilujakso. Kokeilujakson jälkeen sinun täytyy tilata OnStar. Lisätietoja löytyy kohdasta "Oma OnStar".

 

Voiko OnStarin saada ilmaiseksi?

 

Kyllä, jokaiseen OnStarin kanssa uutena ostettuun autoon saa maksuttoman 12 kuukauden kokeilujakson.

 

Milloin 12 kuukauden kokeilujaksoni alkaa?

12 kuukauden maksuton kokeilujakso alkaa ensirekisteröinnistä tai toimituksesta Opel-liikkeestä sen mukaan, kumpi tapahtuu ensin, asiakkaan tekemästä aktivoinnista huolimatta.

 

Kuinka paljon OnStar maksaa ensimmäisten 12 kuukauden jälkeen?

 

Yhden vuoden kokeilun jälkeen OnStar-palveluiden vuositilaus (joka ei sisällä Wi-Fi-dataliittymäpalveluita) maksaa 99,50€/vuosi.

 

Kuinka paljon OnStariin soittaminen autosta maksaa?

 

Voit ottaa autostasi yhteyttä OnStar-palveluun niin usein kuin haluat, sillä soittamistasi puheluista ei veloiteta lisämaksuja.

 

Veloittaako OnStar minulta lisämaksuja, jos soitan OnStar-palveluun ajaessani ulkomailla?


Sinulta ei veloiteta maksua, kun olet autossasi ja otat yhteyttä asiakaspalvelijaan autosi OnStar-järjestelmän kautta.

Kokeilujakson jälkeen

Miten voit ostaa palveluita ja dataa maksuttoman kokeilun jälkeen?

Lisätietoja on "Oma OnStar" -osassa.

Tietosuoja

Mitä (henkilö-) tietoja OnStarille annetaan ja mihin tarkoitukseen?


OnStar kerää vain sellaiset henkilötiedot, joita tarvitaan tunnistamiseesi ja yhteyden ottamiseen sinuun tilaamiisi palveluihin liittyen.

 

Voinko estää OnStaria käyttämästä tietojani?


Opel OnStar ei välitä tietojasi kolmansille osapuolille ilman lupaasi.

 

Entä seuraako OnStar minua ja tietääkö se missä olen?

 

OnStar ei seuraa liikkumistasi. Sinä päätät, milloin OnStar käyttää sijaintiasi. Yksityisyys-painikkeella voit milloin tahansa piilottaa sijaintisi. Jos muutat mielesi, voit paljastaa sijaintisi OnStar-palvelulle painamalla Yksityisyys-painiketta uudelleen. Tämä voidaan ohittaa vain hätätapauksessa henkesi pelastamiseksi.

 

Mitä tietoja kerätään?

 

OnStar kerää vain ne tiedot, jotka kerrot meille, jotta voit saada OnStar-liittymääsi sisältyvät palvelut.
Asiakastiedot – esim. nimi, osoite, sähköposti, turvatiedot, kuten PIN-koodi, yhteystiedot hätätapauksen varalta (jos haluat meidän ottavat yhteyttä johonkin läheiseesi, jos joudut hätätilanteeseen).
Auton tiedot – esimerkiksi matkamittari, ajomatka, rengaspaineet, öljyn käyttöikä, polttoaineen määrä, diagnostiikka.
Auton sijainti – määränpään latauksen, varastetun auton palveluiden ja hätäpalveluiden toimittamista varten.

 

Voinko päättää mitä tietoja kerätään?

 

Saat toki. Pyydämme sinua antamaan rekisteröityessäsi joitain perusasiakastietoja, jotta voimme laillisesti tarjota OnStar-palveluita. Voit halutessasi antaa perustietojen lisäksi lisätietoja, kuten yhteystiedot hätätilanteen varalle, heti rekisteröitymisen yhteydessä tai myöhemmin.

 

Mistä tiedän mitä tietoja OnStar kerää?

 

Rekisteröityessäsi OnStar-palveluun annamme sinulle yksityiskohtaiset tiedot siitä, mitä tietoja kerätään ja mihin tarkoitukseen niitä käytetään.

 

Miten näitä tietoja käytetään?

 

OnStarin keräämiä tietoja käytetään vain tilaamiesi palveluiden tarjoamiseen sinulle. Emme koskaan välitä tietojasi kolmansille osapuolille ilman lupaasi.

 

Siirretäänkö tietoja muihin maihin?

 

Kaikki OnStar-palvelutiedot tallennetaan Saksassa oleville palvelimillemme ja ne pysyvät Euroopassa. Joitain yleisiä asiakastietojasi saatetaan joutua siirtämään Yhdysvalloissa oleville palvelimille, esimerkiksi laskutus- ja maksujen käsittelytarkoituksiin. Tarkempia tietoja on tietosuojalausunnossamme.

TURVALLISUUS

Hätäpalvelu

Entä jos painan punaista hätäpainiketta vahingossa?


Vahinkoja sattuu, se ei ole ongelma. Kun sinut yhdistetään asiakaspalvelijalle, hän vain tarkistaa, voiko hän auttaa jotenkin.

 

Mitä tapahtuu, jos joudun onnettomuuteen paikassa, jossa kuuluvuus on huono tai jossa ei ole matkapuhelinkenttää?


OnStarin mukana tuleva suurempi kattoantenni tuottaa vahvemman signaalin kuin matkapuhelimesi, vaikka olisit alueella, jolla kenttä on heikko. OnStar-palvelut eivät kuitenkaan ole käytettävissä paikoissa, joissa ei ole matkapuhelinkuuluvuutta.

 

Voinko käyttää omaa tiepalvelua OnStarin kautta?


Me tarjoamme asiakkaillemme OnStarin kautta ensiluokkaisen tiepalvelun, Opel-tiepalvelun. Me voimme toimittaa Opel-tiepalvelulle auton tiedot ja joissain tapauksissa sijaintisi. Emme tällä hetkellä pysty tarjoamaan tätä samaa palvelua, jos käytät jotain muuta tiepalvelun tarjoajaa.

 

Miten tiepalvelutuki toimii?

 

OnStar tarjoaa tiepalvelun. Jos auton Opel-tiepalvelusuoja on voimassa ja sen ehdot täyttyvät, sijaintipaikkaasi lähetetään ammattitaitoinen tiepalvelutiimi. Jos Opel-tiepalvelusuoja ei ole voimassa, tiepalvelun tarjoaja voi veloittaa maksun.

 

Millaisissa hätätilanteissa OnStar voi auttaa minua?


OnStar voi auttaa kaikissa kuviteltavissa olevissa autoon liittyvissä hätätilanteissa. Jos joudut onnettomuuteen, jos saat sairauskohtauksen tai jos näet liikenneonnettomuuden ja haluat hälyttää hätäpalvelun paikalle, paina punaista hätäpainiketta, niin saat meiltä apua.
 
Onko OnStar käytettävissä vain hätätilanteissa?


Ei, OnStar tarjoaa myös useita muita toimintoja kuin vain apua hätätilanteessa. Voit ottaa yhteyttä OnStariin autossa olevan sinisen palvelupainikkeen kautta tai myOpel-sovelluksella. Jos tarvitset uuden ravintolan osoitteen, haluat tarkistaa autossasi palavan varoitusvalon merkityksen tai jos olet unohtanut lukita autosi ovet, olemme apunasi vuorokauden ja vuoden ympäri.
 
Toimiiko OnStar aina?


OnStar-palvelut perustuvat langattomaan verkkoon ja satelliittipaikannusjärjestelmiin. OnStarin mukana tuleva suurempi kattoantenni tuottaa vahvemman signaalin kuin matkapuhelin, mikä auttaa OnStaria pitämään yhteyttä yllä paremmin sinulle ja autollesi, vaikka olisit alueella, jolla kenttä on heikko. Poikkeustapauksissa joillain syrjäisillä alueilla matkapuhelinkuuluvuus voi kuitenkin olla niin huono, etteivät OnStar-palvelut toimi.

Varastetun auton palvelut

Kenellä on lupa aktivoida virtalukko?

 

Kun auto on ilmoitettu varastetuksi, OnStar-asiakaspalvelija voi aktivoida virtalukon.

YHDISTETTÄVYYS

Älypuhelinsovellus

Millä mobiililaitteilla myOpel-sovellusta voi käyttää?


MyOpel-sovellus on käytettävissä Android- ja iOS-mobiililaitteissa.

 

Miten myOpel-sovellus ladataan ja asennetaan?

 

MyOpel-sovellus on ladattavissa Google Play Storesta ja Apple AppStoresta.

HENKILÖKOHTAINEN AVUSTAJA

Hotellivaraus

Mitä palvelun käyttäminen edellyttää?


Käyttäjän on oltava vähintään 18-vuotias ja hänellä on oltava luottokortti.

 

Voiko asiakaspalvelija varata huoneen mistä tahansa hotellista?


Asiakaspalvelija voi varata huoneen booking.comin tietokantaan rekisteröidyistä hotelleista. Muuta majoitusta ei voida varata, mutta asiakaspalvelija voi ladata määränpään pyynnöstä.

 

Voiko asiakaspalvelija käyttää OnStar-tililleni tallennettuja luottokorttitietoja?


Ei. Luottokorttitiedot tarvitaan majoituksen varaamista varten.

 

Voiko asiakaspalvelija myös peruuttaa varaukseni?

 

Kyllä, asiakaspalvelija voi peruuttaa varauksen. Asiakaspalvelija ilmoittaa tällöin mahdollisista peruutusmaksuista.

 

Miten saan vahvistuksen varauksesta tai sen peruuttamisesta?


Asiakaspalvelija lähettää vahvistuksen sähköpostilla booking.comista. Peruutuksen yhteydessä saat ilmoituksen OnStarista. Pyynnöstä asiakaspalvelija voi lähettää hotellin osoitteen autosi integroituun navigaattoriin.

Pysäköintipaikan etsiminen

Millaisia pysäköintipaikkoja palvelu kattaa?


Palvelussa on mukana pysäköintihalleja ja kadunvarsipaikkoja. Yleisesti palvelu pystyy tarjoamaan tietoja Parkopedian tietokannassa saatavilla olevista pysäköintipaikoista.

 

Voiko asiakaspalvelija myös varata pysäköintipaikan minulle?


Ei, asiakaspalvelija voi vain etsiä pysäköintipaikkoja ja antaa tietoja hinnoista, aukioloajoista ja vapaana olevista paikoista. Pyynnöstä asiakaspalvelija voi lähettää osoitteen autosi integroituun navigaattoriin.

 

Mitä eroa uudella pysäköintipalvelulla ja palvelussa jo olevalla POI-haulla on?


Asiakaspalvelija käyttää uutta Parkopedia-pysäköintipalvelua. Tässä tietokannassa on lisätietoja esimerkiksi hinnoista, aukioloajoista, erityisominaisuuksista ja vapaista paikoista.

Diagnostiikka

Autossani on syttynyt varoitusvalo. Voiko OnStar auttaa minua ymmärtämään mitä se tarkoittaa ja neuvoa mitä minun pitäisi tehdä?


Kyllä. Voit milloin tahansa painaa palvelupainiketta, jolloin OnStar-asiakaspalvelija voi tehdä autosi tärkeimpien järjestelmien diagnostiikkatarkistuksen, jopa ajon aikaan.

Määränpään lataus

Opelissani ei ole alkuperäistä navigaattoria. Voinko silti käyttää OnStarin määränpään lataustoimintoa?


Et. Määränpään lataustoiminto vaatii tehtaalla asennetun navigaattorin ja asianmukaiset karttatiedot.

 

Miten se toimii?


Paina palvelupainiketta ja pyydä tietoja sinua kiinnostavasta kohteesta tai osoitetta. Asiakaspalvelija lähettää osoitteen autosi tehtaalla asennettuun navigaattoriin. Osoite tulee näkyviin navigaattoriin, kun asiakaspalvelija päättää puhelun. Valitse osoite, niin navigaattori näyttää reitin.