SKIP TO CONTENT

Opel kasvatti markkinaosuuttaan Länsi-Euroopassa vuonna 2021.

Opelin laaja ja vetovoimainen mallisto on kasvattanut markkinaosuuttaan vuonna 2021 Euroopan autonvalmistajien liiton (ACEA) julkaisemien virallisten tietojen mukaan. Meneillään olevasta koronapandemiasta ja maailmanlaajuisesta puolijohdepulasta huolimatta Opelin henkilöautojen markkinaosuus kasvoi Länsi-Euroopassa 4,3 prosenttiin.

 

"Meillä on yksi markkinoiden uudistunein mallisto, millä on selvää imua Euroopan markkinoilla. Tästä hyvä esimerkki ovat Opel Corsan ja Mokkan kasvanut myynti, mitä tukee ehdottomasti se, että kyseisiä malleja on saatavissa myös täyssähköisenä", kertoo Opelin toimitusjohtaja Uwe Hochgeschurtz. ”Olemme ihanteellisessa asemassa hyökätä ja kasvattaa markkinaosuuttamme entisestään. Vielä ennen kesää tulemme lanseeraamaan täysin uudistuneen viisiovisen Opel Astran ja Astra Sports Tourerin sekä jo aikaisemmin talvella uuden Opel Grandlandin. Edellä kerrotut uutuudet ovat saatavissa heti myös ladattavana hybridinä, mikä tukee Opelin sähköistymisen strategiaa.

 

Opelin parantuneen suorituskyvyn kivijalka on Saksassa, missä Opel saavutti 6,2 prosentin markkinaosuuden vuonna 2021 yhteensä noin 162 000 rekisteröidyllä autolla. Tämä merkitsee lähes 1,2 prosenttiyksikön kasvua vuoteen 2020 verrattuna. Opelin kotimarkkinalla Saksassa Opel Corsa oli myydyin pieni henkilöauto lähes 50 000 rekisteröinnillään. Myös Isossa-Britanniassa Corsa nousi myydyimmäksi pieneksi henkilöautoksi ja Vivaro-e kiilasi myyntitilaston kärkeen täyssähköisissä tavara-autoissa.