SKIP TO CONTENT

Täyssähköinen Suomessa huippusuosittu Opel Mokka-e on voittanut Kultainen ohjauspyörä 2021 -palkinnon.

Täysin uusi Opel Mokka-e katumaasturi on voittanut Kultainen ohjauspyörä 2021 -palkinnon. Vuoden 2017 Ampera-e:n ja 2020 Corsa-e:n jälkeen Mokka-e on jo kolmas Opelin sähköinen automalli, joka on voittanut halutun tittelin. Kultainen ohjauspyörä -palkinnon Opel on voittanut kaikkiaan 19 kertaa.

Kultainen ohjauspyörä -palkinnon lanseerasi Axel Springer vuonna 1976 ja se on sen jälkeen ollut yksi autoteollisuuden arvostetuimmista palkinnoista. Asiakkaiden ja asiantuntijoiden ääniyhdistelmä tekee siitä erityisen suositun.

Keväällä ensiesitelty täyssähköinen Opel Mokka-e on noussut myyntimenestykseksi läpi Euroopan. Nopealla tahdilla Mokka-e:stä on tullut myös suomalaisten suosikki. Esimerkiksi lokakuussa Suomessa myytiin lähes 100 täyssähköistä Mokka-e:tä. Opel-kauppiaat tarjoavat täyssähköistä uutuutta myös kiinteällä kuukausimaksulla, mikä on saanut erittäin positiivisen vastaanoton. Vahvasta myynnistä huolimatta autoja on saatavissa edelleen myös nopeaan toimitukseen.

”Uskon vahvasti, että tämän arvostetun palkinnon saavutti paras Opel, jonka olemme koskaan valmistaneet. Uuden sukupolven Opel Mokka-e erottuu kilpailijoistaan paitsi tekniikaltaan niin myös ainutlaatuisella muotoilullaan ja poikkeuksellisen hyvällä varustelullaan. Dynaaminen ulkonäkö, ikoninen ja tunnistettava Vizor -keulailme sekä ohjaamon ydin Pure Panel ovat osoitus uudesta saksalaisesta suunnittelufilosofiasta ja päät kääntävästä tulevaisuudesta”, kiteyttää Opelin maajohtaja Tomi Mäkinen.

Uusi Opel Mokka-e tekee vaikutuksen paitsi rohkealla ja puhtaalla muotoilullaan myös suorituskyvyllään. Sähkömoottori tarjoaa tehoa 100 kW/136 hv ja maksimivääntöä 260 Nm. Tehokkuutensa lisäksi sähkömoottori tuottaa lähes äänetöntä ajovoimaa. 50 kWh:n akku tarjoaa jopa 342 kilometrin toimintasäteen (WLTP). Huippunopeus on elektronisesti rajoitettu150 km/h. Huippumoderni regeneratiivinen jarrujärjestelmä tekee Mokka-e:stä entistä tehokkaamman, sillä sähköajoneuvo voi kerää energiaa hidastuessa tai jarruttaessa. Akku voidaan ladata 80 prosenttiin jopa 30 minuutissa 100 kW:n tasavirtalatausasemalla.